Tegnap elindult a Bubi, Szerkeztőségünk pedig jól elkávézta a dicső rajtot. Kik fognak örülni ennek a fejlesztésnek? Az irodisták, vagy a turisták, netán az egyetemisták? Egy picike kétség sincs bennem afelől, hogy a megfelelő háttértanulmányok birtokában ott fent pontosan tudják, korra, nemre, anyagi helyzetre meghatározva, hogy kis is a célcsoport - aki vadul tekeri majd a molzöld bicikliket. Ha pedig valamelyik igazán fontos asztalon ott lapul ez a tanulmány, akkor biztosak lehetünk benne, hogy külön fejezet szól a kávéimádókról. Mert ki ne örülne neki, ha egy napsütötte délutánon bejárhatja a kedvenc bubis kávézóit? Készülünk külön Nemzeti Nagy Bubis Kávéhatalmak Térképpel, de a startpisztoly tegnap eldördült, a mutyik miatt mi beragadtunk, így most csupán egyik kevencünkkel, egy csipetnyi olasszal jelentkezünk. Hajtás után összehasonlítás, számok, mégnagyobb számok, biciklik, ízek, érzések, kávé, una piccolo italia - mi kell még?
A Bubik árnyékában, a belváros szívében lapul egy kis kávézó
Node nézzük először a puszta számokat - amik sosem hazudnak:
MOL Bubi | Caffe Torino | |
Mennyibe is kerlüt a fejlesztés? | 1 milliárd Ft + | Torino-BP repülőjegy |
Ebből EU bácsi mennyit csengetett? | 900 millió Ft | Adókedvezmény a fapadosoknak! |
És a működtetési költsége? | 250 millió Ft / év | 1 Carlo |
Ki szponzorálja ezeket? | a zöldek 122 millió Ft / év | Mario Draghi? |
Oké, de mennyi is van belőle? | 76 állomás | 1 db |
Hányan használhatják? | 1100 bicikliző | 40 kávéőrült kényelmesen - ha süt a nap |
De mindez nekem mennyibe kerül? | 18 900 Ft / év (persze, van kedvezmény) | 1 espresso (400 Ft körül) |
Hosszas mérlegelés után Szerkesztőségünk úgy dönttött, hogy nem zongorázzuk végig a táblázatot, ami biztos, hogy ketten együtt tökéletes párost alkotnak, mint ők:
A baloldaliba fagyi pottyant - szezonális huncutság
Reprezentatív felméréseink alapján ha megkérdezzük az utca emberét, hogy a kávénak melyik népség az atyja 98,6%-uk az olaszokat vágja rá. Küzdhetnek fogcsikorgatva tevéikkel felvértezve ez ellen az ausztrálok a flat white-al, meg a többi egyébként isteni kávékülönlegességükkel, de fölösleges. Persze a törökök is a kávé nemzete (mimás lennének). A görögök is, méghozzá ugyanazzal az itallal, amit elloptak török barátaiktól, és azóta görögkávénak hívják. Értitek? Tényleg így van. Ez mind, mind bátortalan próbálkozás az olasz nemzet és a kávé régi baráti uralmának megdöntésére. Mert ugyan mi lehetne annál tökéletesebb, mint Nápolyban a bugyikék 30 éves Piaggorol lepattanva beülni egy napindító espressora? Az olaszok idillikusan élnek, és menetelnek az államcsőd felé, de nem kell aggódni, a kávézásra mindig fognak adni. Nekünk pedig nem marad más, mint hogy a Piaggot Bubira cseréljük, és elrobogjunk vele Carlo-hoz a Caffé Torinoba.
Délután van. Leparkolok, már látom, hogy jön Carlo. Csak a szokásos espressot kérem. Hallom ahogy pörkölődik, miközben én is pörkölődök a nyárvégi napon. Már a Földközi tengernél járok, a körút zúgása a tenger morajlása. Jön vissza Carlo mosolyogva. Belesürcsölök. Isteni. Odapillantok a Piaggomra, újra belekortyolok a kávéba. Csend van, és csak zúg a tenger. Elcsörtet mellettem egy kukásautó, rögtön hazajutok! Itthon vagyok hogyne, ez Budapest. Az én városom. Fizetek, felpattanok a Bubira, és elmegyek inni a Gozsduhoz. Ott legalább nem járnak kukásautók, Bubi parkoló viszont van.
Mikor gyere:
- Ha csak egy kávé erejéig is ki akarsz szabadulni a BP-i forgatagból
- Ha éppen a Nemzeti Múzeumban voltál
- Ha Carlotól akarsz kávét kapni, mert az olasz, az olasz, értitek
Mikor NE gyere:
- Ha nincs Bubi bérleted
- Ha nincs Piaggod
- És ha gyalogolni sem szeretsz
Számok nyelvén: 5 / 5 - olasz. kávé. mi más?
Itt találod őket:
- offline: Budapest, VIII. kerület, Bródy Sándor utca 2.
- online: facebook
Ha utánunk csinálnád a kukásautó előli menekülést, ezt hallgasd közben!